Knab is dol op zijn ondernemende klanten. We gaan dan ook regelmatig bij zzp'ers en kleine ondernemers langs om hun boeiende verhaal vast te leggen. Die verhalen vind je het hele jaar door in de Knab Bieb. Voor dit artikel vroegen we drie ondernemers specifiek naar hun ervaring met Knab als zakelijke bank.
Mandy en haar dochter Stephanie hebben samen
bedrijf ‘BabySaque’ en
verkopen handgemaakte
babynestjes.
Kim runt haar eigen schoonheidssalon 'Strak Institute' in Hoofddorp
gespecialiseerd in
verstrakking van de huid.
mandy & stephanie
Knab Betaalverzoeken
Stephanie: "Dankzij de betaalverzoeken hoeven we veel minder facturen op te stellen. We hebben hele korte lijntjes met onze klanten, dus zo'n betaalverzoek - bijvoorbeeld via WhatsApp - voelt veel natuurlijker. Betalingen gaan soepel en staan direct op de rekening".
Slim saldo beheer
Mandy: "Bij deze functie laten jullie een bepaald saldo op de betaalrekening staan en boeken jullie de rest automatisch over naar onze spaarrekening om zo meer rente te ontvangen. Blij mee, want alle beetjes helpen".
Stephanie: "Omdat we samen ondernemen, bestaat de kans dat je qua financiën iets mist of juist dubbel doet. Zoals bijvoorbeeld een dubbele afschrijving. Dus het is fijn om saldoalerts in te kunnen stellen. Zo missen we niks belangrijks".
geldautomaat zoeken
Mandy: "Je weet eigenlijk pas hoe handig dit is, als je het moet gebruiken. Laatst hadden we een verjaardag en wilden we geld geven, maar we hadden nog niet gepind. We waren in een onbekende stad, dus scheelde het een hoop tijd en frustratie dat we via de Knab App een geldautomaat in de buurt konden vinden".
rentecasher
Mandy: "De rentecasher gebruiken wij niet. Je kan de rente dan zelf uitkeren wanneer er iets opgebouwd is. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je met de huidige rentestand wel heel veel spaargeld moet hebben voordat het interessant wordt om die Rentecasher te gebruiken".
spaardoelen
Mandy: "Dit is mijn favoriete feature! Het werkt erg motiverend om zo'n spaardoel in te stellen en de voortgang te zien. Ik spaar nu voor een trip naar New York in 2021. Ben al aardig op weg!"
instant payments
Mandy: "Voorheen checkte ik meerdere keren het saldo om te kijken of bedragen eindelijk bijgeschreven waren. Nu is het binnen enkele seconden overgeboekt, echt een verademing".
financieel plan
Mandy: "Hier ben ik toevallig net aan begonnen! Het is eigenlijk een inzicht in je financiën van nu en van de toekomst. Het is ook makkelijker dan verwacht omdat ik een koppeling kon maken met de Belastingdienst. Het voelt een beetje als de online variant van een huishoudboekje… Dat gebruikte ik voorheen".
Wat missen jullie nog?
Mandy: "Een kinderrekening. Mijn zoon is negen en wil een eigen bankrekening. Omdat mijn partner en ik ook een particuliere rekening bij Knab hebben, willen we graag het hele gezin hier onderbrengen".
Stephanie: "En Apple Pay zou fijn zijn. Ik heb mijn telefoon altijd op zak, dus hoe makkelijk zou het zijn om altijd met je telefoon te kunnen betalen".
"Het begon allemaal toen Stephanie de foto van ‘het Babynestje’ op social media plaatste".
Mandy had nooit verwacht dat het zo’n hype zou worden. "Het begon gewoon als hobby". Ze maakte een babynestje als kraamcadeau toen haar dochter Stephanie zelf zwanger was, ongeveer een half jaar geleden. Toen Stephanie een foto van het cadeau op haar socialmediakanalen deelde, barstte het los. Al haar zwangere vriendinnen wilden er eentje. Dat was de geboorte van BabySaque. De basis van het bedrijf en de webshop staan, nu de rest nog invullen zoals marketing en partnerships.
"Met een webshop is een zakelijke rekening een must. Knab is voordelig en de service is goed, dus dat was geen moeilijke keuze", aldus Mandy.
Mandy (48) en haar dochter Stephanie (23) uit Hilversum hebben samen een onderneming ‘BabySaque’. Ze bankieren zakelijk bij Knab vanwege de service en handige tools.
Stephanie
Rentecasher
Kim: “Leuke tool, voor mij nu niet interessant vanwege de huidige spaarrentes. Wie weet in de toekomst!"
spaardoelen
Kim: “Hier word ik zo blij van. Twee maanden terug heb ik mijn eerste spaardoel bereikt. Ik ben verhuisd naar een grotere locatie en had daarvoor bij Knab een spaardoel aangemaakt. Je ziet exact de voortgang in de Knab App. Dat stimuleert om nog meer te sparen. Ik heb nu zelfs airco!"
Instant payments
Kim: “Dankzij Instant Payments weet je precies hoeveel geld je te besteden hebt. Je hoeft namelijk nooit meer een dag te wachten tot er iets af- of bijgeschreven is. Ook voor het werken met potjes is dit erg fijn, omdat dit een realistisch overzicht geeft van het geld op mijn rekening".
Financieel plan
Kim: “Dit is echt top. Het geeft inzicht in mijn financiële situatie, niet alleen nu maar ook over een aantal jaar. De afgelopen jaren ben ik enorm gegroeid en ik blijf daarom mijn Financieel Plan altijd up-to-date houden. Ik gebruik het ook ter ondersteuning van mijn jaarlijkse doelen. Het geeft behoorlijk wat rust om te zien hoe ik er over een aantal jaar financieel voor sta. Zelfs in het scenario dat ik bijvoorbeeld arbeidsongeschikt raak”.
Wat mis je nog?
Kim: “Nog steeds betalen sommige klanten met contant geld. Het zou mooi zijn als ik bij Knab geld kan storten en niet alleen via een GWK. Ik weet namelijk niet direct waar een GWK in de buurt zit. Of misschien is het een idee om ook een GWK-finder in de Knab App maken?”
Geldautomaat zoeken
Kim: “Superhandig! En het werkt ook in het buitenland. Vorig jaar tijdens mijn vakantie in Bonaire voor het eerst gebruikt”.
Slim saldo beheer
Kim: “Ik heb dit wel eens in een e-mail van Knab voorbij zien komen. Maar ik heb mij hier nog niet verder in verdiept. Goed om eens naar te kijken”.
Knab Betaalverzoeken
Kim: “Ik kan niet meer zonder. Nu - tijdens de coronacrisis - stuur ik mijn klanten een betaalverzoek in plaats van dat ik ze laat pinnen. Zo hoeven ze het pinapparaat niet aan te raken en kunnen ze hun favoriete beautyproduct gewoon thuis blijven gebruiken”.
“Wat ik ook heel fijn vind aan de betaalverzoeken, is dat het direct op mijn rekening staat. Bij pintransacties duurt dit altijd een werkdag”.
“Ruim tien jaar geleden keek ik mijn ouders lief aan, daardoor mocht ik een salon aan huis beginnen in de oude hobbykamer. Die kamer werd al snel te klein. Mijn klantenkring bleef groeien door de enorme vraag naar een ‘strakkere’ huid. Inmiddels ben ik specialist op het gebied van onder andere verstrakking van de huid, cellulite behandelingen en vetbevriezing”.
“Toen ik tien jaar geleden begon als ondernemer, werkte ik kleinschalig vanuit huis en had ik nog weinig te maken met mijn bank. De afgelopen jaren ben ik me - vanwege de groei van mijn bedrijf - gaan bezighouden met de ‘Profit First’ methode. Dat houdt in dat je verschillende potjes maakt voor bijvoorbeeld winst en belastingen. Zo kwam ik bij Knab terecht, daar kan dit namelijk heel makkelijk”.
“Ik kreeg het gevoel dat ik bij mijn oude bank niet serieus genomen werd als jonge ondernemer. Bij Knab werd ik warm ontvangen en kreeg ik zelfs starterstips via de e-mail. Echt een fijn gevoel dat je bank met je meedenkt".
Kim (29) runt haar eigen schoonheidssalon (Strak Institute) in Hoofddorp. Ze regelt haar zakelijke financiën via Knab omdat je er potjes kunt maken en vanwege de lage kosten.
Knab is dol op zijn ondernemende klanten. We gaan dan ook regelmatig bij zzp'ers en kleine ondernemers langs om hun boeiende verhaal vast te leggen. Die verhalen vind je het hele jaar door in de Knab Bieb. Voor dit artikel vroegen we drie ondernemers specifiek naar hun ervaring met Knab als zakelijke bank.
Mandy en haar dochter Stephanie hebben samen
bedrijf ‘BabySaque’ en
verkopen handgemaakte
babynestjes.
Kim runt haar eigen schoonheidssalon 'Strak Institute' in Hoofddorp gespecialiseerd in verstrakking van de huid.
mandy & stephanie
Stephanie
Mandy (48) en haar dochter Stephanie (23) uit Hilversum hebben samen een onderneming ‘BabySaque’. Ze bankieren zakelijk bij Knab vanwege de service en handige tools.
"Het begon allemaal toen Stephanie de foto van ‘het Babynestje’ op social media plaatste".
Mandy had nooit verwacht dat het zo’n hype zou worden. "Het begon gewoon als hobby". Ze maakte een babynestje als kraamcadeau toen haar dochter Stephanie zelf zwanger was, ongeveer een half jaar geleden. Toen Stephanie een foto van het cadeau op haar socialmediakanalen deelde, barstte het los. Al haar zwangere vriendinnen wilden er eentje. Dat was de geboorte van BabySaque. De basis van het bedrijf en de webshop staan, nu de rest nog invullen zoals marketing en partnerships.
"Met een webshop is een zakelijke rekening een must. Knab is voordelig en de service is goed, dus dat was geen moeilijke keuze", aldus Mandy.
Knab Betaalverzoeken
Stephanie: "Dankzij de betaalverzoeken hoeven we veel minder facturen op te stellen. We hebben hele korte lijntjes met onze klanten, dus zo'n betaalverzoek - bijvoorbeeld via WhatsApp - voelt veel natuurlijker. Betalingen gaan soepel en staan direct op de rekening".
Slim saldo beheer
Mandy: "Bij deze functie laten jullie een bepaald saldo op de betaalrekening staan en boeken jullie de rest automatisch over naar onze spaarrekening om zo meer rente te ontvangen. Blij mee, want alle beetjes helpen".
Stephanie: "Omdat we samen ondernemen, bestaat de kans dat je qua financiën iets mist of juist dubbel doet. Zoals bijvoorbeeld een dubbele afschrijving. Dus het is fijn om saldoalerts in te kunnen stellen. Zo missen we niks belangrijks".
spaardoelen
Mandy: "Dit is mijn favoriete feature! Het werkt erg moti-verend om zo'n spaardoel in te stellen en de voortgang te zien. Ik spaar nu voor een trip naar New York in 2021. Ben al aardig op weg!"
instant payments
Mandy: "Voorheen checkte ik meerdere keren het saldo om te kijken of bedragen eindelijk bijgeschreven waren. Nu is het binnen enkele seconden overgeboekt, echt een verademing".
financieel plan
Mandy: "Hier ben ik toevallig net aan begonnen! Het is eigenlijk een inzicht in je financiën van nu en van de toekomst. Het is ook makkelijker dan verwacht omdat ik een koppeling kon maken met de Belastingdienst. Het voelt een beetje als de online variant van een huishoudboekje… Dat gebruikte ik voorheen".
Wat missen jullie nog?
Mandy: "Een kinderrekening. Mijn zoon is negen en wil een eigen bankrekening. Omdat mijn partner en ik ook een particuliere rekening bij Knab hebben, willen we graag het hele gezin hier onderbrengen".
Stephanie: "En Apple Pay zou fijn zijn. Ik heb mijn telefoon altijd op zak, dus hoe makkelijk zou het zijn om altijd met je telefoon te kunnen betalen".
geldautomaat zoeken
Mandy: "Je weet eigenlijk pas hoe handig dit is, als je het moet gebruiken. Laatst hadden we een verjaardag en wilden we geld geven, maar we hadden nog niet gepind. We waren in een onbekende stad, dus scheelde het een hoop tijd en frustratie dat we via de Knab App een geldautomaat in de buurt konden vinden".
rentecasher
Mandy: "De rentecasher gebruiken wij niet. Je kan de rente dan zelf uitkeren wanneer er iets opgebouwd is. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat je met de huidige rentestand wel heel veel spaargeld moet hebben voordat het interessant wordt om die Rentecasher te gebruiken".
Kim (29) runt haar eigen schoonheidssalon (Strak Institute) in Hoofddorp. Ze regelt haar zakelijke financiën via Knab omdat je er potjes kunt maken en vanwege de lage kosten.
“Ruim tien jaar geleden keek ik mijn ouders lief aan, daardoor mocht ik een salon aan huis beginnen in de oude hobbykamer. Die kamer werd al snel te klein.
Mijn klantenkring bleef groeien door de enorme vraag naar een ‘strakkere’ huid. Inmiddels ben ik specialist op het gebied van onder andere verstrakking van de huid, cellulite behandelingen en vetbevriezing”.
“Toen ik tien jaar geleden begon als ondernemer, werkte ik kleinschalig vanuit huis en had ik nog weinig te maken met mijn bank. De afgelopen jaren ben ik me - vanwege de groei van mijn bedrijf - gaan bezighouden met de ‘Profit First’ methode. Dat houdt in dat je verschillende potjes maakt voor bijvoorbeeld winst en belastingen. Zo kwam ik bij Knab terecht, daar kan dit namelijk heel makkelijk”.
“Ik kreeg het gevoel dat ik bij mijn oude bank niet serieus genomen werd als jonge ondernemer. Bij Knab werd ik warm ontvangen en kreeg ik zelfs starterstips via de e-mail. Echt een fijn gevoel dat je bank met je meedenkt".
Knab Betaalverzoeken
Kim: “Ik kan niet meer zonder. Nu - tijdens de coronacrisis - stuur ik mijn klanten een betaalverzoek in plaats van dat ik ze laat pinnen. Zo hoeven ze het pinapparaat niet aan te raken en kunnen ze hun favoriete beautyproduct gewoon thuis blijven gebruiken”
“Wat ik ook heel fijn vind aan de betaalverzoeken, is dat het direct op mijn rekening staat. Bij pintransacties duurt dit altijd een werkdag”.
Slim saldo beheer
Kim: “Ik heb dit wel eens in een e-mail van Knab voorbij zien komen. Maar ik heb mij hier nog niet verder in verdiept. Goed om eens naar te kijken”.
Geldautomaat zoeken
Kim: “Superhandig! En het werkt ook in het buitenland. Vorig jaar tijdens mijn vakantie in Bonaire voor het eerst gebruikt”.
Rentecasher
Kim: “Leuke tool, voor mij nu niet interessant vanwege de huidige spaarrentes. Wie weet in de toekomst!"
spaardoelen
Kim: “Hier word ik zo blij van. Twee maanden terug heb ik mijn eerste spaardoel bereikt. Ik ben verhuisd naar een grotere locatie en had daarvoor bij Knab een spaardoel aangemaakt. Je ziet exact de voortgang in de Knab App. Dat stimuleert om nog meer te sparen. Ik heb nu zelfs airco!"
Instant payments
Kim: “Dankzij Instant Payments weet je precies hoeveel geld je te besteden hebt. Je hoeft namelijk nooit meer een dag te wachten tot er iets af- of bijgeschreven is. Ook voor het werken met potjes is dit erg fijn, omdat dit een realistisch overzicht geeft van het geld op mijn rekening".
Financieel plan
Kim: “Dit is echt top. Het geeft inzicht in mijn financiële situatie, niet alleen nu maar ook over een aantal jaar. De afgelopen jaren ben ik enorm gegroeid en ik blijf daarom mijn Financieel Plan altijd up-to-date houden. Ik gebruik het ook ter ondersteuning van mijn jaarlijkse doelen. Het geeft behoorlijk wat rust om te zien hoe ik er over een aantal jaar financieel voor sta. Zelfs in het scenario dat ik bijvoorbeeld arbeidsongeschikt raak”.
Wat mis je nog?
Kim: “Nog steeds betalen sommige klanten met contant geld. Het zou mooi zijn als ik bij Knab geld kan storten en niet alleen via een GWK. Ik weet namelijk niet direct waar een GWK in de buurt zit. Of misschien is het een idee om ook een GWK-finder in de Knab App maken?”